torsdag 11 augusti 2011

tvmatchen 2.1.0 för Nokia N9

Nu finns det all anledning till att köpa Nokias nästa mobil, N9, eftersom tvmatchen är portat till den!

App:en påminner väldigt mycket om Symbian-versionen men har ett mer integrerat gränssnitt mot Harmattan-MeeGo-plattformen. Dessutom har jag kastat in en sökfunktion som ni kan se på videon.

Den ligger uppe på Nokia store nu och väntar på att bli accepterad. Dock så har ju inte N9:an börjat säljas ännu, men det finns så klart lyckliga ägare till N950 (inklusive mig själv) som är en utvecklarvariant av N9:an.

2 kommentarer:

  1. Ser var inspirationen kommer ifrån...

    http://wp7applist.com/app/12920/TVmatchen.nu

    SvaraRadera
  2. Stämmer till viss del. tvmatchen ändrade sin grafiska profil under tiden jag började med version 2.0 och då ville jag även byta till ett mörkare utseende (precis som webb-siten.

    När man bytade till det mörkare utseendet märkte man snabbt att färgglada ikoner inte passade in så det blev en hel del borttagning av sånt.

    Tyckte även UX-killarna/tjejerna lyckades bra med WP-versionen och "lånade" lite (det får ju betalt för sitt jobb, det får inte jag så jag hinner inte sitta hur mycket som helst).

    Med min version slipper man reklam :) samt att man har sökfunktion.

    Fler uppdateringar väntas inom kort till min app.

    SvaraRadera