torsdag 17 februari 2011

Framtiden för app:en

Bästa användare!

Efter nyheterna kring Nokias val av ny strategi för företaget (om ni har missat det kan ni google:a på 'Nokia Microsoft WP7') så kommer jag nog stoppa utvecklingen av applikationen, i alla fall för ett tag för att fundera lite.

Jag är inte intresserad av att utveckla app:ar för WP7 vilket är Nokias nya smartphone-plattform. Nokia kommer inte lägga någon större energi på Symbian eller MeeGo. Det är egentligen MeeGo-telefonen jag var intresserad av att utveckla för men använda Symbian så länge då de använder samma ramverk för applikationsutveckling.

Jag kanske väljer att ta bort app:en från OviStore, har inte bestämt mig ännu. Eventuellt, om jag känner mig motiverad, kommer jag släppa lite uppdateringar och liknande på denna sidan i så fall.

Tack för nedladdningarna!


PS: Jag tror att 0.8.0 kan vara släppt på Ovi så passa på att ladda ner. Ni får nog först avinstallera er gamla version för att Oviklienten skall ge er möjlighet för att ladda ner igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar